روش ‌های اندازه ‌گيری کدورت

روش ‌های اندازه ‌گيری کدورت

روش ‌های اندازه ‌گيری کدورت چگونه است؟

دستگاه کدورت سنج چگونه کدورت را اندازه می گیرد ؟ در مورد روش ‌های اندازه ‌گيری کدورت NTU،باید بگوییم دستگاه کدورت سنج جهت اندازه گیری میزان کدر بودن یا همان ابری بودن مایعات از قبیل آب ، نوشیدنی ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. کدر بودن مایعات ناشی از آلودگی های موجود در آن می باشد. روش ‌های اندازه ‌گيری کدورت به میزان جذب یا عبور نور از داخل مایع وابسته است.

در دستگاه های کدورت سنج ، یک چشمه نور نوری را به نمونه داخل سل می تاباند سپس آشکارسازها میزان نورعبوری و یا نور پراکنده شده از نمونه را اندازه گیری می کند . بدین سان با توجه میزان نور عبوری و یا نور پراکنده شده ، کدورت اندازه گیری می شود.

روش کار با دستگاه کدورت سنج

دستگاه کدورت سنج دارای سل هایی می باشد که جهت قرار دادن نمونه مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت که نمونه را در داخل این سل ها ریخته و سپس در قسمتی از دستگاه به نام نگهدارنده یا Holder قرار می دهیم.

( اندازه سل ها در دستگاه های مختلف با هم فرق دارد و متناسب با همان دستگاه است.)

پس از قرار دادن سل در داخل Holder با فشردن دکمه Read دستگاه شروع به اندازه گیری کدورت نموده و سپس نتیجه اندازه گیری را بر روی صفحه نمایش ، نشان می دهد.

کالیبراسیون دستگاه کدورت سنج

در روش ‌های اندازه ‌گيری کدورت ،جهت تنظیم دستگاه کدورت سنج نیاز به کالیبراسیون دوره ای دستگاه می باشد. کالیبراسیون دستگاه کدورت سنج با استفاده از محلول های استاندارد کالیبراسیون که دارای میزان کدورت مشخصی می باشند ، انجام می گیرد.

محلول های کالیبراسیون کدورت سنج در هر دستگاه متناسب با همان دستگاه می باشد.

کالیبراسیون کدورت سنج

انواع کدورت سنج HANNA

کمپانی آمریکایی HANNA INSTRUMENTS نیز به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان دستگاه کدورت سنج با انواع مختلف پرتابل و رومیزی ، با کیفیت بینظیر و قیمت رقابتی در مقایسه با رقبای خود ، اقدام به تولید این محصول نموده است.

انواع کدورت سنج پرتابل هانا که مهم ترین پارامترهای آب و آب آشامیدنی را اندازه گرفته و محصولات آن از دقت و کیفیت بی نظیری برخوردارند

انواع کدورت سنج رومیزی هانا 

با خرید دستگاه کدورت سنج HANNA از ستاره عرش آریا نماینده انحصاری و رسمی هانا در ایران ،  از 1 سال گارانتی اصلی و 10 سال خدمات پس از فروش به همراه نصب و راه اندازی و آموزش رایگان برخوردار شوید.

لطفا جهت آگاهی از قیمت روز دستگاه کدورت سنج HANNA و یا دریافت مشاوره فنی قبل از خرید با ستاره عرش آریا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *