اهمیت اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و فوق خالص

اهمیت اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و فوق خالص

اهمیت اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و فوق خالص

 

اهمیت اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و فوق خالص در صنایع مختلف مورد توجه بسیار است.

 

با کلیک اینجا ،انواع هدایت سنج های کمپانی هانا را بشناسید.

قیمت هدایت سنج HANNA را ، فقط با یک تماس ،از ما بخواهید.

 

آبهای فوق خالص ( آب مقطر ) دارای چه خواصی هستند ؟

به آبی که هیچگونه املاح معدنی ، انواع نمک ، انواع مواد شیمیایی ، انواع ذرات ، انواع مواد معلق ، انواع مواد محلول در آن موجود نباشد آب خالص یا آب مقطر می گویند.

آب های فوق خالص در کجا استفاده می شوند ؟

آب های خالص و فوق خالص در صنایع مختلف از قبیل صنایع پزشکی ، داروسازی ها ، تست های خاص شیمیایی ، صنایع الکترونیک و… مورد استفاده قرار می گیرد.

 

روش های تولید آب های خالص و فوق خالص

جهت تولید آب های خالص و فوق خالص عموما از دو روش تقطیر چند مرحله ای و فیلتراسیون چند مرحله ای استفاده می شود.

لازم به ذکر است که روش تقطیر چند مرحله ای بسیا زمان بر و پر هزینه است.

اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و فوق خالص

یکی از خواص آب های خالص و فوق خالص ، به دلیل عدم وجود ذرات و یون ، عدم رسانایی جریان الکتریکی است. میزان هدایت الکتریکی در آب های خالص در حدود چند ده هزارم میکروزیمنس می باشد . به همین دلیل اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و فوق خالص با تفکیک پذیری و رزولوشن بالا صورت می گیرد.

جهت پاسخ دهی به نیاز مشتریان در این زمینه بسیاری از کمپانی های تولید کننده ، تجهیزات و دستگاههای اندازه گیری هدایت الکتریکی برای آب های فوق خالص و خالص ( آب مقطر) را تولید نموده اند.

کمپانی مشهور و برتر دنیا ، HANNA INSTRUMENT ، نیز در این زمینه پیشرو بوده و انواع هدایت سنج های آب مقطر از قبیل  هدایت سنج قلمی ، هدایت سنج  پرتابل ، هدایت سنج  رومیزی را تولید نموده است .

هدایت سنج های آب مقطر هانا در شکل های متفاوت با کیفیت و دقت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب در مقایسه با رقبای خود ، همواره یاریگر متحصصان در آزمایشگاههای تخصصی بوده است.

ستاره عرش آریا نماینده رسمی و انحصاری HANNA در ایران ، با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان ایرانی ، انواع تجهیزات کمپانی HANNA و از جمله انواع هدایت سنج ها جهت مصارف مختلف را تامین و پشتیبانی می نماید.

کلیه تجهیزات HANNA شامل 1 سال گارانتی معتبر ستاره عرش آریا ، و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

شرکت ستاره عرش آریا منحصرا از امتیاز نمایندگی کمپانی هانا HANNA و تامین و پشتیبانی محصولات HANNA در ایران ، برخوردار می باشد. در زیر به انواع هدایت سنج های هانا جهت اندازه گیری هدایت الکتریکی Pure Waters  ( آب های خالص ) و Ultra Pure Water ( آب های فوق خالص ) اشاره می نماییم.

هدایت سنج قلمی هانا

مدل HI98308

هدایت سنج قلمی HI98308 با رنج 0 تا 100 میکروزیمنس جهت اندازه گیری هدایت الکتریکی در آب های خالص و آب مقطر استفاده می شود.

مدلHI98309  

هدایت سنج قلمی HI98309 جهت اندازه گیری هدایت الکتریکی با رنج محدود 0 تا 2 میکروزیمنس که صرفا جهت اندازه گیری هدایت در آب های فوق خالص مورد استفاده قرار می گیرد.

هدایت سنج پرتابل هانا

مدل HI98197

دستگاه HI98197 دستگاهی پرتابل دارای رنج گسترده ( مولتی رنج ) از 0.001  تا 1 میلیون میکروزیمنس یعنی از آب های فوق خالص تا آب های بسیار شور مورد استفاده قرار می گیرد.

هدایت سنج رومیزی هانا

مدل HI5321

دستگاه HI5321 دستگاهی رومیزی جهت استقرار در محیط آزمایشگاه با رنج گسترده ( مولتی رنج ) که جهت اندازه گیری هدایت الکتریکی آب های خالص و فوق خالص مورد استفاده قرار می گیرد.

مولتی پارامتر رومیزی هانا

مدل HI5522

دستگاه HI5522 علاوه بر اندازه گیری هدایت الکتریکی ، پارامترهای دیگر آب از قبیل  pH و TDS و شوری و یون انتخابی را نیز اندازه گیری می کند. رنج اندازه گیری این دستگاه  وسیع و مولتی رنج می باشد. این دستگاه از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره فنی جهت خرید هدایت سنج آب مقطر یا قیمت کنداکتیوی متر قلمی ، با کارشناسان مجرب و کارآزموده ستاره عرش آریا ( نمایندگی انحصاری HANNA در ایران ) تماس حاصل بفرمایید.

شعار همیشگی ما ” با برترین ها برای بهترین ها ”

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *